Pages

Tuesday, December 31, 2013

Susu kambing pelbagai perisa dari halapro

Assalamualaikum...
Agak lama lia tak update blog ni..tapi alhamdulillah masih ada yang sudi jenguk blog lia n order barang dari lia. Lia actually tengah sarat mengandungkan anak yang ketiga inshaaAllah bulan feb 2014 nanti lahirlah baby baru...tak sabar!tak sabar! ^_^..
Ok sempena nak tahun menyambut tahun baru 2014 lia nak ucapkan selamat menyambut tahun baru..yang lepas dijadikan kenangan..yang akan datang harungi dengan keimanan..semoga kita berubah menjadi yang baik dan lebih baik inshaaAllah. ..
Ok..lia actually nak kenalkan satu lagi produk baru yang lia memang dah test and istiqomah kasi pada anak2 lia minum..
Lia nak kenalkan susu kambing yang ada perisa pulak kali ni. Dari halalpro.
Memang sedap ada pelbagai variasi.sesuai untuk seisi keluarga. Dari umur 2 tahun sampaila yang berumur..tapi lia dah kasi anak lia yang umur 1 tahun setengah minum ok takde masalah..untuk ibu mengandung, berpantang..sangatlah sesuai...

Susu ini ada 6 perisa semuanya:

Susu Kambing Asli

Susu Kambing Perisa Coklat

Susu Kambing Perisa Vanilla

Susu Kambing Perisa Strawberry

Susu Kambing perisa Honeydew ( Tembikai susu)

dan juga PERISA MANGO ( tiada dalam gambar)

Berat : 600 gram
Harga : rm 39 semenanjung/ rm 45 sabah dan sarawak

Contact lia: sms@ whatsapp 0132111668/0193883258

* gambar adalah dari google


Thursday, May 2, 2013

Kurma Ajwa aka Kurma Nabi


Assalamualaikum..

Nabi Muhammad SAW sendiri sangat menggemari makan kurma Ajwa dan menganjurkannya untuk memakan 7 buah kurma Ajwa di pagi hari dan saat berbuka puasa.

Sabda Rasulullah SAW: “Barang siapa yang makan pagi dengan tujuh butir kurma Ajwah, maka tak akan mencelakainya racun dan sihir dihari itu”. (Riwayat Shahih Al-Bukhari)

Sangat bagus untuk ibu mengandung, berpantang, dan Menyusukan anak.



Berminat untuk mendapatkan Kurma Ajwa/ Kurma Nabi boleh dapatkan dari Lia.

HANYA 

RM 80 /500 GRAM
RM 140/ 1 KG

HUBUNGI LIA SEGERA!!
call/sms/whatsapp : 0132111668/0193883258 

Monday, April 15, 2013

Koleksi Pelembut...Softener Collection

Assalamualaikum...

Kali ni lia nak kenalkan Barisan Pelembut baju yang lia ada setakat ini..Pelembut ini ala ala SOFTLAN..


WHITE FRESH, PURLPLE LAVENDER, PINK FLORAL

Semuanya dalam berat 10 Kg..

Harga untuk WALK IN & SELF PICK UP di Lokasi Lia di Seri Kembangan

White fresh : RM 30
Purple Lavender : RM 35
Pink Floral : RM 30

Hubungi lia di 0132111668/0193883258
Ataupun agen agen kami yang berhampiran dengan kawasan anda..


1. SENTUL/GOMBAK :Cik Hernani binti Mohd Nor (0122914849)

2. BANDAR BUKIT PUCHONG :Puan Kamaliza (0172984559)

3. KAWASAN TAPAH : Puan Norzira Mumtaz (0134519599)

4. ALOR GAJAH, MELAKA : Puan Zainab (0192191582)

5. KAWASAN KAJANG : Puan Zura Mukti ( 0122542062 )


Saturday, April 6, 2013

Koleksi Sabun Cecair Pencuci Pakaian Eco Clean

Assalamualaikum..

agak lama lia tak update blog..Alhamdulillah jualan sabun lia semakin hari semakin mendapat sambutan dan lia sekarang ada beberapa orang agen yang menjual sabun dan pelembut lia. Satu lagi Sabun lia sekarang sudah ada nama ECO CLEAN nama dia..ok ler teww kan??

Sekarang lia sudah mempunyai 2 jenis Sabun Pencuci yang ala ala Dynamo :

1.  Biru Regular : Fresh 
* ini macam sabun dynamo biru

2. Pink Downy : Downy Fragrant
* Ini macam sabun Dynamo Downy


Kedua duanya dalam berat 10 kg..banyak kan?? sangat sangat berbaloii!!!

Harga tak mahal pun..

Eco Clean Biru : RM 30
Eco Clean Downy Pink : RM 35

Contact lia untuk dapatkannya..
0132111668/0193883258

atau boleh contact agen lia untuk kawasan :


1. SENTUL/GOMBAK :Cik Hernani binti Mohd Nor (0122914849)

2. BANDAR BUKIT PUCHONG :Puan Kamaliza (0172984559)

3. KAWASAN TAPAH : Puan Norzira Mumtaz (0134519599)

4. ALOR GAJAH, MELAKA : Puan Zainab (0192191582)

5. KAWASAN KAJANG : Puan Zura Mukti ( 0122542062 )




Friday, March 22, 2013

Susu Kambing..Perbandingan komposisi susu

Assalamualaikum..



Susu kambing adalah minuman para Anbiya. Komposisinya juga hampir menyerupai komposisi susu ibu berbanding susu lembu.
Susu kambing mempunyai molekul protin dan lemak yang sangat halus,lembut, serta mudah hadam berbanding susu lembu. Ianya sangat baik untuk diet bayi dan juga orang dewasa yang mempunyai masalah penghadaman.



Disebabkan zarahnya yang halus serta sifatnya yang menyah acid, maka sangat sesuai digunakan bagi rawatan ulcer dan gastrik.




Kajian saintifik telah menunjukkan bahawa:



 1.Susu Kambing tidak mengandungi Protein Kompleks (Alpha-casein & Beta-casein Protein) penyebab utama alahan

 2.Kandungan Asid Lemak Rantaian Pendek dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu

 3.Molekul Lemak dalam susu kambing lebih halus & mudah dihadam berbanding susu lembu.

4.Proses pencernaan susu kambing hanya 20 minit sahaja berbanding susu lembu yang memerlukan lebih 2 jam.

5.Sama seperti susu ibu pH susu kambing beralkali berbanding susu lembu yang asidik

6.Kandungan gizi dalam susu kambing lebih tinggi berbanding dalam susu lembu:-
•Protein 2.1 kali ganda ,
•Kalsium 2.2 kali ganda ,
•Zat Besi 2.0 kali ganda ,
•Potasium 2.1 kali ganda
•Vitamin A 3.8 kali ganda ,
•Garam Galian 2.0 kali ganda,
•Selenium paling tinggi berbanding semua jenis susu


Susu Tepung Susu Kambing Al- Iraqi
RM 45 / 520 gram

Hubungi Lia
0132111668/0193883258

PENGEDAR DIPERLUKAN!!

Thursday, March 21, 2013

Kebaikan susu Kambing..Tahukah Anda?




Sabda Rasullah s.a.w, " Tidak ada seorang nabi pun yang tidak terkecuali terlibat di dalam pengembalaan kambing". Kemudian bertanya sabahat, apakah tuan juga pengembala kambing? jawab Rasullah, "Ya.saya juga pengembala kambing untuk penduduk Mekah "


Kenapakah kambing menjadi pilihan Allah untuk disebut didalam Al-quran. Ini adalah kerana,kesukaran mengembala kambing agar sentiasa duduk di dalam jemaah merupakan satu ujian Allah untuk melatih para nabi tentang erti kesabaran. Seperti yang anda semua tahu menternak kambing bukanlah mudah dan perlukan kesabaran yang tinggi. Oleh itu, jika seorang nabi yang bakal menjadi nabi lulus dalam ujian berkenaan, maka Baginda mampu untuk mendidik umatnya yang mempunyai pelbagai ragam.
Jika kita lihat, susu kambing sememangnya mempunyai pelbagai keistimewaan. Ia mempunyai enzim-enzim yang penting untuk manusia serta mengandungi pelbagai jenis vitamin, protein yang boleh menjadi ubat bagi penyakit-penyakit seperti allergik, radang sendi dan lain-lain malah, ia juga amat sesuai untuk diamalkan oleh warga emas. Disamping itu, susu kambing juga begitu khasiat kepada bayi yang terkena penyakit kuning dan dapat mempercepatkan proses penyembuhan dengan izin Allah.
Bagi penghidap penyakit insomnia (susah tidur malam) pula,amalan meminum segelas susu kambing panas sebelum tidur merupakan amalan Rasulullah yang menyebabkan nabi mudah tidur dan mudah juga berjaga untuk bersembahyang malam. 
Sabda Rasullah s.a.w, "Peliharalah kambing kerana padanya terdapat keberkatan". Menurut fakta sainstifik, susu kambing mempunyai khasiat yang dapat memanaskan tubuh badan. Apabila seorang kanak-kanak itu meminumnya, badannya akan menjadi suam dan toksik-toksik di dalam badannya akan keluar bersama air besar dan akan menyebabkan kanak-kanak berkenaan membesar dengan sihat.
Pada asasnya, susu berperanan memberi kekuatan tubuh badan kepada bayi dan dapat meningkat daya IQ seorang bayi. Ini adalah kerana ketika bayi berada di dalam tempoh penyusuan, otak dan minda bayi sedang berkembang dengan pesat . Ketika itulah bayi dikatakan sangat memerlukan protein dan badannya memerlukan antibodi yang banyak.
Pakar- pakar pemakanan sedunia telah bersetuju bahawa komposisi susu ibu dengan susu kambing hampir sama antara kedua-duanya. Susu kambing mengandungi 3.1% lemaknya, sama dengan peratus lemak susu ibu.  Dari segi protein nya pula susu kambing mengandungi 3.7% dan peratusan ini juga sama dengan peratusan protein yang dapat di estrak daripada susu ibu. Kerana itulah, pada zaman Nabi S.A.W, susu kambing menjadi alternatif kepada ibu ketika mana ibu tidak dapat menyusukan anak atas sebab-sebab yang tidak boleh dielakkan. Sebab itulah, amalan meminum susu kambing ini amatlah digalakkan kerana ia mempunyai hikmah yang cukup besar dan berpontesi melahirkan anak yang SUPER (yang hebat, cerdik ,cerdas, dan IQ yang tinggi). Pada zaman ini, amalan ini sudah kurang kita lakukan sebabnya kita semakin jauh meninggalkan sunnah ini.
Bagi orang dewasa, manfaat susu kambing adalah amat banyak untuk dirungkaikan. Antaranya susu kambing ini bersifat pelawas dan amat berguna untuk memudahkan proses penghadaman , ia juga dapat merawat penyakit sembelit dengan segera.
Menurut "Kitabul-alttaimah" menerusi hadis yang diriwayatkan oleh Iman Muslim, telah disebut secara jelas bahawa minuman yang paling disukai oleh Nabi Muhammad s.a.w ialah susu kambing dan menjadi sunnah bagi kita yang mencintai Rasullah s.a.w menjadikan amalan meminum susu kambing sebagai minuman harian kita yang sihat lagi berpahala (kerana mengikut sunnah).
Dalam hadis lain, Nabi Muhammad S.A W bersabda bahawa "Hendaklah kamu berpegang kepada kambing (mengambil manfaat daripada kambing: iaitu daging, bulu, kulit dan susunya) kerana itu ialah kenderaan mu didalam syurga". Dalam sepotong hadis yang lain ada menyatakan Nabi Muhammad s.a.w sangat suka meminum susu kambing yang mentah (belum dimasak).
Dalam al-quran ada disebut "Dif'un Mamanafiq" yang bermaksud memanaskan. Sebab itulah molekul-molekul susu kambing ini tidak akan hilang walaupun kita menyejukkannya kerana ia mengandungi kalori yang tinggi. Apabila kalorinya tinggi, ia dapat membekalkan tenaga yang banyak kepada badan serta memanaskan darah. Sebab itulah Nabi s.a.w sangat suka meminum susu kambing kerana Baginda tahu akan kelebihannya.
Disamping itu, susu kambing juga membekalkan kekuatan tenaga batin kepada kaum lelaki dan kaum perempuan. Mungkin ini dapat menyelesaikan masalah mereka yang belum mempunyai anak atau bagi mereka yang berhasrat untuk meramaikan lagi bilangan anak. InsyaAllah dengan mengamalkan amalan meminum susu kambing, kita akan peroleh kesejahteraan, selain melahirkan zuriat-zuriat yang baik , cerdik dan pintar.
Jika sesuatu itu merupakan sunnah Nabi, pasti ada hikmat disebaliknya, seperti digambarkan bahawa, Nabi tidak bercakap mengikut hawa nafsu nya tetapi baginda sentiasa melakukan sesuatu berlandaskan kepada wahyu allah semata-mata.
Itulah keindahan Islam. Cuma sekadar susu kambing yang biasa namun mempunyai banyak manfaat dan kebaikan yang dapat diperolehi daripadanya, itulah kuasa Allah s.w.t, Yang Maha menjadikan sesuatu penuh dengan hikmah dan tidak pernah terlintas di akal fikiran. Wallahualam.
Tengok kambing ni senyummmm je dia..




Wednesday, March 20, 2013

Susu Tepung Susu Kambing Al-Iraqi..PENGEDAR DIPERLUKAN

Assalamualaikum....



Kali ini lia nak perkenal satu produk yang masih baru dipasaran. 

SUSU TEPUNG SUSU KAMBING AL-IRAQI

Umum tau susu kambing sememangnya susu yang menjadi kegemaran Rasulullah SAW.

Susu Tepung ini mengandungi Kolagen, Inulinn dan juga kalsium. Didatangkan dengan formula tanpa bau.
Buatan Malaysia dan telah mendapat sijil Halal Malaysia.

Susu ini sesuai untuk semua peringkat umur bermula dari kanak-kanak 1 tahun hinggalah golongan dewasa.




RM 45 SAHAJA
520 GRAM

PENGEDAR SELURUH MALAYSIA DIPERLUKAN SEGERA!!! 

Bertindak pantas anda mungkin yang pertama ditempat anda dan in shaa Allah rezeki berganda dengan menjual makanan dan minuman sunnah..in shaa Allah..

Hubungi lia sekiranya berminat untuk membeli atau menjadi pengedar.
0132111668/0193883258

Friday, March 15, 2013

CUKA KURMA MINAB

Assalamualaikum..


Kali ini lia nak kenal kawan-kawan dengan CUKA KURMA..Pernah dengar kan..biasanya ada cuka apple cuka anggur..ni lebih kurang sama cumanya ia daripada buah yang disukai oleh Rasulullah Buah Kurma..

Cuka Kurma ini datang dari Iran. Lia jual RM 20 untuk satu botol 400ml. Tau tak Rasulullah sangat menyukai cuka..


BAGAIMANA ORANG ARAB MAMPU MAKAN SEEKOR KAMBING HANYA UNTUK TIGA ORANG MAKAN TANPA RISAU TERKENA PENYAKIT-PENYAKIT BERBAHAYA SEPERTI DARAH TINGGI, KENCING MANIS, JANTUNG, KOLESTROL ATAU OBESITY.

Bersabda Rasulullah S.A.W., ” Sebaik-baik hidangan makanan ialah Khal. Ya Allah berkatilah pada Khal, sesungguhnya Khal adalah makanan nabi-nabi terdahulu sebelum aku dan jangan terputus Khal dalam suatu rumah.” (Hadis riwayat Muslim 2052, Ibnu Majah 3318)

APA ITU CUKA?

Cuka boleh dihasilkan daripada buah-buahan seperti kurma, epal, anggur, dan tin (fig) yang disimpan atau diperam dalam jangka masa tertentu, bertukar dari jus buah menjadi alkohol, seterusnya menjadi yis, bertukar menjadi asid asetat, dan akhirnya menjadi cuka, dalam bahasa Inggeris dipanggil vinegar.

KEPERLUAN CUKA KURMA OLEH TUBUH BADAN
Cuka kurma mengandungi pelbagai vitamin seperti vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B6, beta-karotena,  vitamin P (bioflavonoid) dan kaya dengan kandungan potassium (keremajaan kulit). Cuka kurma juga dapat membuang lemak, kolestrol, asid-asid dan garam berlebihan dalam badan yang membawa pelbagai penyakit berbahaya.

KHASIAT CUKA KURMA MENURUT PERUBATAN ISLAM
Ibnu Sina dalam kitab beliau Al-Qanun Fi Al-Tib menyatakan bahawa “Cuka kurma dapat mencegah sebarang pembengkakan di badan (bisul, kanser), menyucikan darah, membaiki masalah pencernaan di perut, masalah usus, kerongkong, kahak, batuk yang berpanjangan, menjaga kulit dari kepanasan matahari, mengatasi masalah lemak-lemak di badan (kolesterol), menstabilkan asid dan garam di badan, membuang keracunan badan (toksik), masalah rahim, menguatkan gigi, mata, telinga serta mengembalikan tenaga lelaki dan perempuan”. Darul Fikri, Bairut Tahun 1414H, m.s 908 - 909.
Ibnu Qaiyyim dalam kitab beliau Al-Tib Al-Nabawi menyatakan cuka kurma bermanfaat untuk mengatasi masalah gastrik di perut, masalah hempedu (membersih hempedu dari lemak yang membentuk batu), mencegah terhadap bahayanya ubat-ubatan (kesan sampingan dari ubat yang pelbagai) yang boleh membawa kepada kematian.
Cuka kurma dapat melancarkan susu ibu dan melancarkan perjalanan darah yang berketul dalam perut (masalah gangguan haid). Cuka kurma bermanfaat mengatasi masalah limpa, membersihkan usus (membuang toksik di perut), menguatkan sistem perut (masalah buasir), menghilangkan masalah dahaga (panas badan), mencegah sebarang pembengkakan yang akan terjadi di tubuh manusia (seperti kanser, bisul dan sebagainya), membantu sistem penghadaman makanan yang kasar dan membersihkan darah manusia (darah yang beracun). 
Darul Kitab Al-Arabi, Bairut 1410 H, m.s 233.

CARA PEMAKANAN :-

Sebelum mengambil atau minum cuka kurma digalakkan agar:

1-Baca Bismilah serta selawat kepada Nabi SAW dan keluarga sebanyak 3x.

2-Di niatkan agar disembuhkan oleh Allah SWT kesemua penyakit yang dihidapi agar dapat beribadah kepada Allah SWT dengan sempurna.



Pelbagai cara boleh digunakan semasa pengambilan produk cuka kurma ini:

1-Satu sudu besar 10ml dicampur terus ke dalam secawan air masak dan diminum terus.

2-Digalakkan cara ini iaitu mencampurkan satu sudu besar 10ml cuka kurma dengan satu sudu besar 10 ml madu ke dalam secawan air masak. Pastikan anda menggunakan sudu plastik kerana madu agak sensitif dengan sudu besi.

3-Kombinasi cuka kurma dengan teh o /kopi pun boleh menghilangkan rasa masam cuka kurma tersebut .

4-Ia juga boleh digunakan sebagai gantian kepada cuka makanan buatan sebagai bahan masakan makanan harian. Cuka makanan buatan agak asidik sifatnya berbeza dengan cuka kurma.



Pengambilan disyorkan sebanyak 2/3 kali sehari.



Madu boleh dijadikan ubat untuk kencing manis yang berkesan jika di campurkan dengan cuka asli seperti cuka kurma. Dalam satu gelas sederhana masukan 1 sudu /senduk(ind) cuka dan 3 sudu madu bersama dengan air mineral.(1 :3) .jika keadaan gula masih tidak turun ,boleh menggunakan nisbah cuka dan madu 1 : 1 dan jika masih tidak ada perubahan naikan nisbah cuka iaitu 2: 1 .



__________________________

SIAPA YANG BOLEH MENGAMBIL CUKA KURMA INI??



1-Mereka yang menghidap penyakit kronik seperti darah tinggi (hypertension),kencing manis (diabetes), penyakit keturunan (masalah kolesterol dan lain-lain) dan apa jua penyakit yang wujud.



2-Mereka yang mementingkan kesihatan.



3-Kanak-kanak berumur 7 tahun ke atas (dos adalah separuh dos dewasa)

_____________________________________



Kandungan Cuka Kurma:-
----------------------------

Vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B6, beta-karotena, vitamin P (bioflavonoid) & kaya dgn potassium (keremajaan kulit). Cuka kurma juga dapat membuang lemak, kolestrol, asid-asid & garam berlebihan dlm badan (yg membawa pelbagai penyakit berbahaya).



Khasiat Cuka Kurma Menurut Perubatan Islam:-
------------------------------------------------------

Menerusi kitab Al-Qanun Fi Al-Tib (Ibnu Sina) & Al-Tib Al-Nabawi (Ibnu Qaiyyim), cuka kurma:-



: dapat mencegah berlakunya pembengkakan pd badan spt bisul & kanser

: membuang darah kotor & melancar aliran darah

: mangatasi proses pencernaan makanan dlm perut

: melancarkan pergerakan usus

: merawat masalah kerongkong, kahak & batuk yang berpanjangan

: memelihara kulit dari kesan kepanasan matahari

: menurunkan tahap kolesterol

: mengimbang tahap asid-alkali dlm badan & mengeluarkan lebihan garam

: membakar kalori dgn cepati

: membuang toksin

: merawat masalah rahim, menguatkan gigi, deria mata & telinga

: penyerapan kalsium lebih sempurna - menguatkan tulang

: mengubati masalah gastrik akibat asid berlebihan dlm perut

: merawat masalah hempedu (membersih hempedu dr lemak yg membentuk batu)

: mencegah berlakunya keracunan akibat penggunaan ubat-ubatan an yg pelbagai

: melancarkan pengeluaran susu ibu

: melancarkan perjalanan darah yg berketul dlm perut (masalah gangguan haid)

: memperbaiki fungsi limpa

: menghilang masalah dahaga & mengurangkan panas badan



Darul Fikri, Bairut Tahun 1414H, m.s 908 - 909 & Darul Kitab Al-Arabi, Bairut 1410 H, m.s 233.



Cuka dihasilkan drpd buah-buahan spt kurma, epal, anggur & tin (fig) yg disimpan atau diperam dlm jangka masa tertentu. Jus buah bertukar menjadi alkohol (haram). Alkohol bertukar menjadi yis-asid asetat-cuka (halal).



Tidak digalakkan untuk wanita mengandung .



RM 20 SAHAJA!!
HUBUNGI LIA
0132111668/0193883258




SWEET DRIED STRAWBERRY

Assalamualaikum...

Ada sedikit Pengumuman untuk penggemar Sweet Dried Strawberry!!!



IN SHAA ALLAH STOK SWEET DRIED STRAWBERRY AKAN MASUK PADA HUJUNG BULAN MAC INI. 

Sekirannya anda berminat untuk mendapatkan Sweet dried Strawberry anda boleh mula menempahnya sekarang, jadi apabila stok sampai Lia akan boleh terus poskan kepada anda..

Buat masa ini Lia sudah mendapat tempahan sebanyak 4 kilo dari Sabah..
Jadi pada yang berminat nak order lagi jom cepat kita order!!!!

HUBUNGI LIA
0132111668/0193883258


Monday, March 4, 2013

Softlan murah : Putih

Assalamualaikum...

Sebelum ini lia jual Softlan yang warna pink kan.. kali ni lia kenalkan satu lagi softlan warna putih. Bau sangat wangi..

Harga tetap sama RM 30 untuk 10kg.


Untuk order hubungi lia:

call/sms/whatsapp: 0132111668/0193883258




Ekstra virgin Olive Oil Cold pressed ke??

Assalamualaikum..



2 hari yang lepas lia ada mendapat sms daripada sahabat lia yang bertanyakan tentang proses Minyak zaitun sama ada cold press( perahan sejuk) atau tidak..Dibotol memang tidak dinyatakan mengenai cold press ini, jadi lia terpaksa mengecheck dengan pengeluar produk ini. Jadi dibawah ini lia copy paste kan keterangannya eh...( keterangan ini dalam bahasa indonesia)


Jangan gelisah ketika anda melihat kolesterol anda yang tinggi pada saat pemeriksaan rutin kesehatan didokter langganan anda . Kolesterol memang menjadi masalah serius bagi anda yang sibuk dan sering mengkonsumsi makanan siap saji, junk food, atau jajanan jalanan. Akibatnya kolesterol jahat(LDL) pun meningkat. Mengkonsumsi Olive Oil (minyak zaitun) untuk memasak makanan atau kita minum langsung adalah solusi tepat sekaligus senjata perang terampuh anda untuk melawan kolesterol. Menurut berbagai penelitian,kadar,kadar Oleic Acid dalam Minyak Zaitun terbukti dapat menurunkan kadar LDL dan menstabilkan kolesterol baik (HDL) dalam darah. Asam lemak tak jenuh tunggal ini juga bermanfaat menurunkan risiko Penyakit Jantung Koroner,Diabetes, Tekanan Darah Tinggi dan mencegah Obesitas. Minyak Zaitun juga dapat menangkal radikal bebas dan perkecil risiko Penyakit Kanker. Perlu diingat,jika untuk diminum,gunakan Zaitun yang Extrack Virgin(perasan Pertama) dan TURSINA VIRGIN OIL .

" Extra Virgin Olive Oil Tursina-Mesir " minyak ajaib ini telah melalui proses ' Aliyat Tashfiayah ( High Filtering) sampai tetes terakhir, lalu proses El Asy' iah ( X-Ray) dan terakhir proses El Ta' qiim ( Sterillisation) setelah proses penggilingan ' Ala Baarid ( Cold Pressing) Sehingga benar-benar aman untuk dikonsumsi luar dalam, Bebas Kolesterol, acidity dibawah 0, 8% . Disamping itu masa aman dikonsumsi bisa tahan lebih dari tiga tahun karena telah melalui ketiga proses diatas dan tentu saja tidak beku dalam kulkas karena bebas dari endapan 100% .

NB: Disimpan ditempat yang gelap untuk menjaga kadar anti-oksidan.

Menurut kebanyakan pakar Minyak Zaitun dan Para Thobib di Indonesia bahwa: " Minyak Zaitun Tursina adalah minyak zaitun terbaik di indonesia saat ini " . Bahkan ada yang mengatakan: " Sudah 20 tahun saya bergelut dengan Minyak Zaitun, baru kali ini saya temukan Minyak Zaitun yang luar biasa seperti ini "

Minyak Zaitun Hijau Muda Alami dari kawasan Tursina Mesir, Terlaris di indonesia, pure 100% . Kali ini dengan high filtering, dan tidak beku dalam kulkas. Tak ada yang menandingi warna hijau muda alami dan kemurniannya, berasal dari Kawasan Tursina dekat perbatasan Mesir - Palestina.


Diharap dapat menjawab persoalan rakan rakan sekalian... :)

Saturday, March 2, 2013

Red Velvet urm...

Assalamualaikum...
Hari tu lia ada dapat tempahan buat kek dari jiran sebelah rumah lia..ni mintak lia buatkan kek untuk kawan rumah dia punya birthday..Lia bukan ler expert pun belajar pun dari internet jek..terima kasih kepada resepi kebabom kak hasue yang memang mabeles! cream chees frosting lia ambik dari mana yer lia lupa la sorry ye..

tapi untuk jiran lia punya tak sempat nak snap..kek dia 4 layer sebenarnye tapi lia buat 2 layer jek dapat la lia 2 kek..


kelakar tak gambar ni..memang fail la lia ambik gambar..siap ambik dalam fridge lagi boleh gitewww..

tapi ni versi comot sikit nak cepat sebab dah nak maghrib hehehe..



Wednesday, February 20, 2013

POKOK GHARQAD, POKOK PALING DERHAKA!!



Rasulullah S.A.W bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:




Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalik batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara ‘Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’, kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi”. (no 7523 , riwayat Muslim)
Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. 

Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.
Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman.

 Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.


Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah rupa pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok Rhu, pokok Kaktus dan sebagainya. 

Gambar pokok Gharqad yang dipapar di sini insya Allah akan dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita.




Pokok Gharqad adalah pokok African Boxthorn, dari keluarga Solanaceae. Ia sejenis pokok yang berduri dan mempunyai dahan yang berjalin-jalin. 

Dikategorikan sebagai beracun, dan buahnya seperti buah tomato, tetapi kecil dan hanya berdiameter 1 cm sahaja. Daun nya bewarna hijau muda. Bunganya kecil dan berwarna putih dengan tompok-tompok ungu.




Nama Arabnya adalah Awsaj tetapi lebih popular dengan nama Gharqad di kalangan orang-orang Arab.

Di dalam laman web JewishNational Fund, terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana kebangsaan khas ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi ini dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka di Palestin.

                        Kempen Kerajaan haram Israel “Projek Menghijaukan bumi”

TEMBOK PEMISAH (GHETTO ABAD 21)
Pada tahun 2005, Israel telah membina sebuah tembok di daerah yang ternyata jelas bukan wilayahnya. (Jika kita mengaku ia ada wilayah). Tembok dengan ketinggian 8 meter ini, dua kali ganda ketinggian tembok Berlin dan sepanjang 730 km. Ia memisahkan 90,000 populasi Palestin dibahagian Barat dan 42,000 orang dibahagian Timur. Lebih setengah juta orang Islam menerima kesan yang teruk akibat tembok ini.



Dengan pembinaan tembok haram ini, ternyata jelas Israel telah mengulangi sejarah kekejaman Nazi ketika perang dunia ketiga. Ketika itu orang-orang Yahudi dikurung dalam Ghetto. 

Ghetto adalah satu kawasan di mana orang-orang Yahudi dikurung dan pergerakan mereka terkawal sebelum dibunuh.


Tembok pemisah yang dibina oleh pengganas Zionis-Israel ini menelan belanja yang sangat besar dan tidak pernah diumumkan kosnya. Kos pembaikan kerosakan sepanjang 1 kilometer sahaja, menelan belanja US$4.7 juta. 

Namun orang-orang Yahudi ditakdirkan akan menerima nasib seperti yang telah diberitahu oleh Rasulullah. Mungkin inilah tembok batu yang dimaksudkan oleh Rasullullah dalam Hadis tersebut ialah batu tembok pemisah Israel – Palestin ini?


Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang terbentang atau di sebalik tembok ( al-Hasyr : 14 )
Umat Islam yang beriman tidak perlu gusar dengan tembok dan pohon Gharqad ini kerana kewujudannya adalah petanda ketibaan saat kemusnahan orang-orang Yahudi. 

Penghijrahan orang-orang Yahudi dari seluruh pelusuk dunia ke tanah Palestin sangat-sangat dialukan walaupun ia menuntut pengorbanan yang sangat besar. Percaya dan yakinlah dengan janji Allah, saat-saat kemusnahan Yahudi hampir tiba.