Pages

Wednesday, February 20, 2013

POKOK GHARQAD, POKOK PALING DERHAKA!!



Rasulullah S.A.W bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:




Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-orang Islam akan memerangi Yahudi. Orang-orang Islam akan memerangi (membunuh) Yahudi dan mereka akan bersembunyi di sebalik batu-batu dan pokok. (Ketika itu) Batu dan pokok akan akan bersuara ‘Wahai muslim! wahai hamba Allah! di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’, kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi”. (no 7523 , riwayat Muslim)
Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. 

Dalam peperangan ini, orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.
Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman.

 Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.


Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah rupa pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok Rhu, pokok Kaktus dan sebagainya. 

Gambar pokok Gharqad yang dipapar di sini insya Allah akan dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita.




Pokok Gharqad adalah pokok African Boxthorn, dari keluarga Solanaceae. Ia sejenis pokok yang berduri dan mempunyai dahan yang berjalin-jalin. 

Dikategorikan sebagai beracun, dan buahnya seperti buah tomato, tetapi kecil dan hanya berdiameter 1 cm sahaja. Daun nya bewarna hijau muda. Bunganya kecil dan berwarna putih dengan tompok-tompok ungu.




Nama Arabnya adalah Awsaj tetapi lebih popular dengan nama Gharqad di kalangan orang-orang Arab.

Di dalam laman web JewishNational Fund, terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana kebangsaan khas ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi ini dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka di Palestin.

                        Kempen Kerajaan haram Israel “Projek Menghijaukan bumi”

TEMBOK PEMISAH (GHETTO ABAD 21)
Pada tahun 2005, Israel telah membina sebuah tembok di daerah yang ternyata jelas bukan wilayahnya. (Jika kita mengaku ia ada wilayah). Tembok dengan ketinggian 8 meter ini, dua kali ganda ketinggian tembok Berlin dan sepanjang 730 km. Ia memisahkan 90,000 populasi Palestin dibahagian Barat dan 42,000 orang dibahagian Timur. Lebih setengah juta orang Islam menerima kesan yang teruk akibat tembok ini.



Dengan pembinaan tembok haram ini, ternyata jelas Israel telah mengulangi sejarah kekejaman Nazi ketika perang dunia ketiga. Ketika itu orang-orang Yahudi dikurung dalam Ghetto. 

Ghetto adalah satu kawasan di mana orang-orang Yahudi dikurung dan pergerakan mereka terkawal sebelum dibunuh.


Tembok pemisah yang dibina oleh pengganas Zionis-Israel ini menelan belanja yang sangat besar dan tidak pernah diumumkan kosnya. Kos pembaikan kerosakan sepanjang 1 kilometer sahaja, menelan belanja US$4.7 juta. 

Namun orang-orang Yahudi ditakdirkan akan menerima nasib seperti yang telah diberitahu oleh Rasulullah. Mungkin inilah tembok batu yang dimaksudkan oleh Rasullullah dalam Hadis tersebut ialah batu tembok pemisah Israel – Palestin ini?


Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang terbentang atau di sebalik tembok ( al-Hasyr : 14 )
Umat Islam yang beriman tidak perlu gusar dengan tembok dan pohon Gharqad ini kerana kewujudannya adalah petanda ketibaan saat kemusnahan orang-orang Yahudi. 

Penghijrahan orang-orang Yahudi dari seluruh pelusuk dunia ke tanah Palestin sangat-sangat dialukan walaupun ia menuntut pengorbanan yang sangat besar. Percaya dan yakinlah dengan janji Allah, saat-saat kemusnahan Yahudi hampir tiba.

Tuesday, February 19, 2013

ADUH SAKIT BELAKANG!!!



Tak tau la lia apsal tiba tiba bangun jek tido kelmarin belakang tempat yang sama macam dalam gambar tu sakit sangat..sampai tahap nak tarik nafas pun sakit sangat..Huih Tuhan saje yang tau cemana rasa sakitnya..da tua gamaknye lia ni hehhheehe...

pastu try bekam, tak jalan..try urut pun tak jalan.at last pegi Annur kena inject sekali pastu dia kasi ubat muscle release and yang paling dia suh lia rest seminggu???? hahhaha tak dapek ler doctor...kena mintak MC dengan incek somi bley camtu..hehhe....

Walau apa pun alhamdulillah dengan izin Allah sakitnya da semakin berkurang..mungkin Allah nak lia rest and slow down sikit kot..

Alhamdulillah...

Saturday, February 16, 2013

MINYAK ZAITUN & KHASIATNYA











Didalam Al Quran, buah zaitun disebut sebanyak 7 kali di mana sebanyak 2 kali, ia disebut bersendirian dan 5 kali lagi ia digambarkan dalam Al Quran bersama dengan buah-buahan lain seperti tamar,delima, anggur dan buah tiin. Gambaran ini menunjukkan betapa banyaknya khasiat buah zaitun sepertimana buah-buahan lain yang mendatangkan kebaikan kepada kehidupan manusia sejagat.


Minyak zaitun adalah lemak yang diperolehi dari zaitun( buah Olea europaea keluarga Oleaceae), tanaman pokok tradisional lembangan Mediterranean. Minyak yang dihasilkan oleh pengisaran zaitun keseluruhan dan mengekstrak minyak dengan cara mekanikal atau kimia. Ia biasanya digunakan dalam memasak,kosmetik, farmseutikal, sabun dan sebagai bahan api untuk tradisional lampu minyak. Minyak zaitun digunakan diseluruh dunia, tetapi terutama di Mediterranean negara.  


Minyak zaitun adalah lemak yang diperoleh dari buah zaitun atau nama lainnya Olea europaea ( bermaksud minyak dari Eropah). Minyak zaitun diperolehi melalui proses pengisaran keseluruhan buah zaitun dan mengekstarak minyak tersebut melalui cara mekanikal ataupun kimia. Minyak zaitun mempunyai pelbagai fungsi dan faedah, dan ia telah banyak digunakan untuk memasak, sebagai bahan utama dalam produk kosmetik, ubat-ubatan farmaseutikal, bahan pencuci seperti sabun mandi, bahan api ( seperti pelita tradisional) dan sebagainya. Boleh dikatakan seluruh dunia menggunakan minyak zaitun namun terdapat beberapa negara yang sentiasa mengamalkan penggunaan minyak zaitun dalam masakan utama mereka berbanding negara-negara lain seperti di Malaysia yang banyak menggunakan minyak kelapa sawit dalam masakan kerana ia lebih murah berbanding minyak zaitun.


Pada masa kini, kesedaran orang ramai mengenai kegunaan minyak zaitun untuk kesihatan semakin bertambah. Penyakit yang paling banyak kaitkan dengan minyak zaitun ( khasiat minyak zaitun dalam menyembuhkan dan mengelakkan penyakit tersebut) adalah seperti kanser, batu hempedu, kolestrol tinggi, darah tinggi dan banyak lagi.

Khasiat yang terdapat di dalam minyak zaitun adalah daripada kandungan monounsaturated fattu acids dan juga unsur-unsur anti oksidan yang tinggi di dalamnya. Kajian telah menunjukkan bahawa penggunaan minyak zaitun boleh mengelakkan kita daripada penyakit jantung dan mengawal kolestrol jahat (LDL) dan meningkatkan tahap kolestrol baik(HDL). Selain daripada masalah jantung, minyak zaitun juga memberikan kebaikan pada sistem penghadaman terutamanya bagi mereka yang mempunyai masalh gastritis, ulser, makanan tidak hadam, sembelit, kembung perut dan sebagainya. Minyak zaitun mengaktifkan rembesan hempedu dan juga hormon pankreas secara semulajadi malah ia boleh mengurangkan risiko pembentukan batu hempedu.

Terdapat 3 jenis minyak zaitun:

Extra Virgin Olive Oil (paing banyak khasiat)


Merupakan minyak zaitun paling murni dengan kadar keasidan 0.5-1 peratus. Warnanya kehijau-hijauan dan sesuai untuk dijadikan sos salad.

Virgin Olive Oil


Kandungan asidnya sekitar 4 peratus. Ia berwarna hijau kekuningan. Biasa digunakan sebagai campuran masakan atau hidangan tumisan.

Olive Oil


Minyak zaitun jenis ini mengandungi tahap keasidan melebihi 4 peratus. Berwarna kekuning-kuningan dan biasanya digunakan sebagal pengganti minyak untuk menggoreng dalam masakan Itali.







Kebaikan Minyak Zaitun

  • Bapa kedoktoran Moden, Socrates mennyaran agar kita mengambil jus segar zaitun bagi menyembuhkan gangguan mental dan masalah pencernaan.
  • Hasil Kajian yang dijalankan oleh Ketuan Jabatan Epideminologi, Universiti Harvards, Dr.Dimitnios Tnichopoulos menunjukkan bahawa penggunaan minyak zaintu dalam jumlah yang besar dapat menurunkan risiko kanser payudara sehingga 50%.
  • Kajian mengenai kebaikan minyak zaitun telah lama dilakukan. Menerusi satu kajian yang dilakukan, menunjukkan bahawa individu yang mengambil 25ml( lebih kurang 2 sudu makan) minyak zaitun extra virgin Olive Oil setiap hari selama seminggu menunjukkan penurunan pengoksidaan kolestrol LDL dan peningkatan sebatian anti oksidan khususnya phenols didalam darah. Selain daripada itu ia dapat mencegah masalah saluran darah seperti Atherosclerosis.
  • Walaupun semua jenis minyak zaitun adalah sumber lemak monounsaturated, minyak zaitun extra virgin oil mengandungi anti-iksidan terutamanya vitamin E dan Phenols yang lebih tinggi berbanding minyak zaitun biasa atau minyak zaitun virgin.
  • Menambah minyak zaitun (terutamanya jenis extra virgin olive oil) dalam diet pemakanan boleh memberikan banyak kebaikan pada sistem penghadaman terutamanya dalam mencegah kanser kolon.
  • Extra Virgin Olive Oil juga dikatakan boleh membantu mengawal tahap insulin dan seterusnya mengurangkan penyimpanan lemak.
  • Minyak Zaitun ( Extra Virgin Olive Oil) apabila dicampur bersama-sama dengan perahan lemon boleh menghancurkan batu karang.
  • Selain daripada mengurangkan paras kolestrol, minyak zaitun mempunyai banyak khasiat terutamanya pada hati(liver) dalam menguranglan kecenderungan pembentukan batu hempedu, malah minyak zaitun mengaktifkan rembesan hempedu dengan baik.
  • Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit, minyak zaitun mempunyai kesan yang sama seperti julap.
  • Vitamin E yang terkandung minyak zaitun dikatakan dapat meremajakan, menjaga kelembapan dan kekenyalan kulit. 


PIL KAPSUL MINYAK ZAITUN MUDAH UNTUK DITELAN. DI DATANGKAN DALAM BOTOL 120 BIJI DAN JUGA 210 BIJI








HARGA:

210 BIJI : RM 50
120 BIJI : RM 35
(tidak termasuk kos penghantaran)


Hubungi Lia

0132111668/0193883258

Friday, February 15, 2013

PELUANG BISNES DYNAMO & SOFTLAN MURAH

Assalamualaikum...

Alhamdulillah Hasil Jualan Sabun pencuci dan pelembut semakin mendapat galakan. Baunya sangat wangi dan sangat berbaloi. apa lagi untuk mereka yang mempunyai isi keluarga yang ramai. didatang kan dalam pakej 10 kg.






KAMI MENCARI PENGEDAR YANG INGIN MENJUAL SABUN PENCUCI DAN JUGA PELEMBUT ALA DYNAMO DAN SOFTLAN 

PASTINYA HARGA YANG ISTIMEWA UNTUK PENGEDAR :)

HUBUNGI SAYA
0132111668/ 0193883258

SEKARANG!!!!

Wednesday, February 13, 2013

VALENTINE DAY ( HARI KASIH SAYANG?)




Benarkah ia hanya kasih sayang belaka ?
 

Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)
 

Hari 'kasih sayang' yang dirayakan oleh orang-orang Barat pada tahun-tahun terakhir disebut 'Valentine Day' amat popular dan merebak di pelusuk Indonesia bahkan di Malaysia juga. Lebih-lebih lagi apabila menjelangnya bulan Februari di mana banyak kita temui jargon-jargon (simbol-simbol atau  iklan-iklan) tidak Islami hanya wujud demi untuk mengekspos (mempromosi) Valentine. Berbagai tempat hiburan bermula dari diskotik(disko/kelab malam), hotel-hotel, organisasi-organisasi mahupun kelompok-kelompok kecil; ramai yang berlumba-lumba menawarkan acara untuk merayakan Valentine. Dengan  dukungan(pengaruh) media massa seperti surat kabar, radio mahupun televisyen; sebagian besar orang Islam juga turut dicekoki(dihidangkan) dengan iklan-iklan Valentine Day.

 SEJARAH VALENTINE:

Sungguh merupakan hal yang ironis(menyedihkan/tidak sepatutnya terjadi) apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.
Pada tanggal 14 Februari 270 M, St. Valentine dibunuh karena pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (St. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka para pengikutnya memperingati kematian St. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.
 

Tetapi sejak abad 16 M, 'upacara keagamaan' tersebut mulai beransur-ansur hilang dan berubah menjadi 'perayaan bukan keagamaan'. Hari Valentine kemudian dihubungkan dengan pesta jamuan kasih sayang bangsa Romawi kuno yang disebut “Supercalis” yang jatuh pada tanggal 15 Februari.
 

Setelah orang-orang Romawi itu masuk agama Nasrani(Kristian), pesta 'supercalis'  kemudian dikaitkan dengan upacara kematian St. Valentine. Penerimaan upacara kematian St. Valentine sebagai 'hari kasih sayang' juga dikaitkan dengan kepercayaan orang Eropah bahwa waktu 'kasih sayang' itu mulai bersemi 'bagai burung jantan dan betina' pada tanggal 14 Februari.
 

Dalam bahasa Perancis Normandia, pada abad pertengahan terdapat kata “Galentine” yang bererti 'galant atau cinta'. Persamaan bunyi antara galentine dan valentine menyebabkan orang berfikir bahwa sebaiknya para pemuda dalam mencari pasangan hidupnya pada tanggal 14 Februari. Dengan berkembangnya zaman, seorang 'martyr' bernama St. Valentino mungkin akan terus bergeser jauh pengertiannya(jauh dari erti yang sebenarnya). Manusia pada zaman sekarang tidak lagi mengetahui dengan jelas asal usul hari Valentine. Di mana pada zaman sekarang ini orang mengenal Valentine lewat (melalui) greeting card, pesta persaudaraan, tukar kado(bertukar-tukar memberi hadiah) dan sebagainya tanpa ingin mengetahui latar belakang sejarahnya lebih dari 1700 tahun yang lalu.
 

Dari sini dapat diambil kesimpulan bahwa moment(hal/saat/waktu) ini hanyalah tidak lebih bercorak kepercayaan atau animisme belaka yang berusaha merosak 'akidah' muslim dan muslimah sekaligus memperkenalkan gaya hidup barat  dengan kedok percintaan(bertopengkan percintaan), perjodohan dan kasih sayang.

PANDANGAN ISLAM 

Sebagai seorang muslim tanyakanlah pada diri kita sendiri, apakah kita akan mencontohi begitu saja sesuatu yang jelas bukan bersumber dari Islam ?
 

Mari kita renungkan firman Allah s.w.t.:
“ Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)
 

Dalam Islam kata “tahu” berarti mampu mengindera(mengetahui) dengan seluruh panca indera yang dikuasai oleh hati. Pengetahuan yang sampai pada taraf mengangkat isi dan hakikat sebenarnya. Bukan hanya sekedar dapat melihat atau mendengar. Bukan pula sekadar tahu sejarah, tujuannya, apa, siapa, kapan(bila), bagaimana, dan di mana, akan tetapi lebih dari itu.
 

Oleh kerana itu Islam amat melarang kepercayaan yang membonceng(mendorong/mengikut) kepada suatu kepercayaan lain atau dalam Islam disebut Taqlid.
Hadis Rasulullah s.a.w:“ Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu”.
Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi”.

HAL-HAL YANG HARUS DIBERI PERHATIAN:-
Dalam masalah Valentine itu perlu difahami secara mendalam terutama dari kaca mata agama kerana kehidupan kita tidak dapat lari atau lepas dari agama (Islam) sebagai pandangan hidup. Berikut ini beberapa hal yang harus difahami di dalam  masalah 'Valentine Day'.
 

1. PRINSIP / DASAR
   Valentine Day adalah suatu perayaan yang berdasarkan kepada pesta jamuan 'supercalis' bangsa Romawi kuno di mana setelah mereka masuk Agama  Nasrani (kristian), maka berubah menjadi 'acara keagamaan' yang dikaitkan dengan kematian St. Valentine.
 

2. SUMBER ASASI
   Valentine jelas-jelas bukan bersumber dari Islam, melainkan bersumber dari rekaan fikiran manusia yang diteruskan oleh pihak gereja. Oleh kerana itu lah , berpegang kepada akal rasional manusia semata-mata, tetapi jika tidak berdasarkan kepada Islam(Allah), maka ia akan tertolak.

Firman Allah swt dalam Surah Al Baqarah ayat 120 :Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka.
Katakanlah : “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan  mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu”.
 

3. TUJUAN
   Tujuan mencipta dan mengungkapkan rasa kasih sayang di persada bumi adalah baik. Tetapi bukan seminit untuk sehari dan sehari untuk setahun. Dan bukan pula bererti kita harus berkiblat kepada Valentine seolah-olah meninggikan ajaran lain di atas Islam. Islam diutuskan kepada umatnya dengan memerintahkan umatnya untuk berkasih sayang dan menjalinkan persaudaraan      yang abadi di bawah naungan Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang. Bahkan Rasulullah s.a.w. bersabda :“Tidak beriman salah seorang di antara kamu sehingga ia cinta kepada saudaranya seperti cintanya kepada diri sendiri”.
 

4. OPERASIONAL
Pada umumnya acara Valentine Day diadakan dalam bentuk pesta pora dan huru-hara.
Perhatikanlah firman Allah s.w.t.:Sesungguhnya pemboros-pemboros itu adalah saudara-saudara syaithon dan    syaithon itu adalah sangat ingkar kepada Tuhannya”. (Surah Al Isra : 27)

Surah Al-Anfal ayat 63 yang berbunyi : “…walaupun kamu membelanjakan    semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat    mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati    mereka. Sesungguhnya Dia (Allah) Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana”.
 

Sudah jelas ! Apapun alasannya, kita tidak dapat menerima kebudayaan import dari luar yang nyata-nyata bertentangan dengan keyakinan (akidah) kita. Janganlah kita mengotori akidah kita dengan dalih toleransi dan setia kawan. Kerana kalau dikata toleransi, Islamlah yang paling toleransi di dunia.
 

Sudah berapa jauhkah kita mengayunkan langkah mengelu-elukan(memuja-muja) Valentine Day ? Sudah semestinya kita menyedari sejak dini(saat ini), agar jangan sampai terperosok lebih jauh lagi. Tidak perlu kita irihati dan cemburu dengan upacara dan bentuk kasih sayang agama lain.Bukankah Allah itu Ar Rahman dan Ar Rohim.  Bukan hanya sehari untuk setahun. Dan bukan pula dibungkus dengan hawa nafsu. Tetapi yang jelas kasih sayang di dalam Islam lebih luas dari semua itu. Bahkan Islam itu merupakan 'alternatif' terakhir setelah manusia gagal dengan sistem-sistem lain.
 

Lihatlah kebangkitan Islam!!! Lihatlah kerosakan-kerosakan yang ditampilkan oleh peradaban Barat baik dalam media massa, televisyen dan sebagainya. Karena sebenarnya Barat hanya mengenali perkara atau urusan yang bersifat materi. Hati mereka kosong dan mereka bagaikan 'robot' yang bernyawa.
 

MARI ISTIQOMAH (BERPEGANG TEGUH)
Perhatikanlah Firman Allah :
…dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan mereka setelah datang ilmu kepadamu, sesungguhnya kamu kalau begitu termasuk golongan orang-orang yang zalim”.
 

Semoga Allah memberikan kepada kita hidayahNya dan ketetapan hati untuk dapat istiqomah dengan Islam sehingga hati kita menerima kebenaran serta menjalankan ajarannya.
Tujuan dari semua itu adalah agar diri kita selalu taat sehingga dengan izin Allah s.w.t. kita dapat berjumpa dengan para Nabi baik Nabi Adam sampaiNabi Muhammad s.a.w.
Firman Allah s.w.t.:
Barangsiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya maka dia akan bersama orang-orang yang diberi nikmat dari golongan Nabi-Nabi, para shiddiq (benar imannya), syuhada, sholihin (orang-orang sholih), mereka itulah sebaik-baik teman”.
 

Berkata Peguam Zulkifli Nordin (peguam di Malaysia) di dalam kaset 'MURTAD' yang mafhumnya :-

"VALENTINE" adalah nama seorang paderi. Namanya Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 adalah hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. Paderi ini umumkan atau isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM!!!  Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. Semoga Anda Semua Ambil Pengajaran!!! Jadi.. mengapa kita ingin menyambut Hari Valentine ini kerana hari itu adalah hari jatuhnya kerajaan Islam kita di Sepanyol..

Sumber : http://tanbihul_ghafilin.tripod.com/valentineday.htm 


fikir-fikirkan...

:)



 





 



Monday, February 11, 2013

KUAH ROJAK TIMAH LEE




Kuah Rojak Timah Lee..best tak nama tu? Kuah rojak ini ialah Homemade kuah rojak..dibuat mengikut permintaan. sangat sedap tidak terhingga. kalah kuah rojak Mak Bee tau...



HARGANYA

RM 10 SAHAJA


........................
Naik perahu mudik ke pekan,
Belikan abang gula melaka,
Kalau adik nak tau kuah rojak yang tandingan,
Haaa...ni dia...sedapnya tak terhinggaaa....

........................................

CALL/SMS/WHATSAPP:
0132111668/0193883258

DRIED STRAWBERRY



Berikutan kenaikan harga dari pihak pembekal, lia terpaksa menaikan harga dried strawberry. sekarang lia tak boleh lagi bagi RM 4.50 untuk 100 gram. Harga baru ialah RM 6 untuk 100 gram. Lia sedia untuk poskan kepada anda. sebarang masalah seperti kulat korang boleh return balik kepada lia.lia akan ganti dengan yang baru atau pun pulangkan duit dengan syarat kotaknya masih belum buka..


HARGA BARU 

RM 6.00/ 100 GRAM

Hubungi lia 
sms/whatsap : 0132111668/0193883258


SUSU IBU




Susu Ibu sememangnya mengandungi pelbagai khasiat untuk bayi..Ia juga mengandungi sistem pertahanan badan yang kuat untuk melindungi bayi. Ramai ibu ibu yang mengimpikan untuk menyusu anak penuh sehingga 2 tahun. tetapi pelbagai halagan untuk menyusu bayi secara ekslusif..Biasaler benda baik memang payah nak buat cuma mereka yang cekal dan kuat semangat sahaja yang berjaya menyusu penuh bayi. 


Disini Lia ingin cuba membantu mereka yang mempunyai masalah kekurangan susu ibu. In shaa Allah selepas pengambilannya akan terasa bengkak susu. Ini hendaklah diikuti dengan direct feeding atau pam susu yang kerap ye...kalau makan jek tak kasi anak minum jadi cheese ler dalam tu hehehe..

Lia menjual produk habatus sauda yang terbukti In Shaa Allah membanyakkan susu ibu. tidak kira sama ada jenis serbuk atau yang telah diekstrakkan menjadi minyak. Semuanya mengandungi khasiat yang sama. Lia sangat galakkan ibu ibu menyusu untuk mengambil pil habatus sauda ini.

untuk cuba boleh klik sini